Despre Noi
Asociatia Serviciilor Funerare. Din 2020
Asociaţia Serviciilor Funerare s-a constituit prin liberul consimţământ şi voinţa exprimată de 20 de prestatori de servicii funerare autorizati care in luna februarie 2020 au hotarat ca e momentul ca antreprenorii de servicii funerare sa-si apere investitiile, salariatii si munca proprie prin intermediul acestei organizatii profesionale.
Viziunea noastră
Toate discutiile preliminare purtate si cele punctuale de la prima intalnire au avut ca punct de plecare doua idei: respectarea legii si respectul acordat familiilor aflate in suferinta.

Istoric
Organizatia a pornit la drum in conditii extrem de dificile cauzate atât de starea de urgenta decretatã la scurt timp dupã prima reuniune cât si de rãspândirea geografica , membrii fondatori fiind practic din toate zonele tarii, lucru care a facut dificila transmiterea actelor constitutive de la unul la celalalt dar mai ales depunerea lor in Grefa Tribunalului Cluj Napoca. Cu toate acestea in luna iunie 2020 am reusit depunerea Statutului, a Actului Constitutiv si a tuturor actelor necesare inregistrarii – asociatia este compusa din persoane juridice asa dupa cum am amintit, prestatori de servicii funerare autorizati prin Directiile de Sanatate Publica judetene.
In data de 26.06.2020 am obtinut înregistrarea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor la Grefa Tribunalului Cluj-Napoca sub numarul 1184/12A drept pentru care respectând conditiile O.U.G. 26/2000 s-a hotãrât convocarea primei Adunari Generale a membrilor asociatiei la Brasov (locul unde a avut loc si prima intalnire). Intre timp, in special datorita popularizarii scopului Asociatiei, au dorit sa adere un numar de 30 noi membri, astazi 29.10.2020 asociatia numarand 50 membri persoane juridice.
De la bun inceput sa precizam urmatoarele: ne distingem si ne particularizam fata de alte asociatii sau fundatii având domeniul de activitate prestarea de servicii funerare prin faptul ca toti membri asociati respecta cu strictete legislatia in domeniu in speta Legea 102/2014 si respectiv H.G. 741/2016 si toti au trecut prin procedura de autorizare conform prevederilor legii si hotãrârii de mai sus. Altfel spus, respectarea legii este pusa mai presus de orice si este conditia de baza in acceptarea cererilor de aderare in Asociatie.
Scopul declarat al Asociatiei Serviciilor Funerare este acela de reprezentare la nivel national a intereselor membrilor prestatori de servicii funerare , de armonizare a legislatiei românesti si de constituire de fonduri comune pentru atingerea acestui scop.Intentionam sa ne atingem scopul prin bune practici adresate atat familiilor aflate in situatie dificila cauzata de decesul unui apropiat cat si defunctului aflat in custodia firmei de servicii funerare.
Tot pentru atingerea scopului vom accepta doar prestatorii de servicii funerare autorizati iar prin actiuni specifice impreuna cu organele abilitate ale statului incercam sa obtinem respectarea unitara a legii la nivel de tara.
De la inceput a existat un dialog deschis cu Federatia Europeana a Serviciilor Funerare (E.F.F.S.) din partea acestei puternice organizatii europene existand un mesaj de sustinere a demersurilor noastre. Periodic am prezentat briefuri cu revenire asupra situatiei asociatiei noastre existând acum un dialog permanent cu reprezentantii Federatiei Europene.
Ce ne dorim?
-dorim o practica unitara la nivel national in special din partea Directiilor de Sanatate Publica incluzand aici o informatizare a activatii lor fapt care ne-ar scuti pe noi de drumuri si timp pierdut, lucru care s-ar putea reflecta in servicii de calitate superioara oferite familiilor
-dorim corectarea articolelor din lege si Hotarare de Guvern care au neconcordante sau sunt depasite de practica de zi cu zi
-dorim creearea unui organism profesional prin Asociatia Serviciilor Funerare care sa poata fi consultat in materia funerara datorita experientei deosebite a membrilor asociatiei (unii din membrii asociatiei au peste 30 de ani experienta in domeniul funerar)
Misiune
Ne dorim astfel crearea unui organism profesional al prestatorilor si organizatiilor prestatoare de servicii funerare si ridicarea standardelor si calitatii activitatii in acest domeniu cat mai aproape sau egale cu standardele europene. Intentionam sa elaboram un Cod Etic referitor la modul de operare al societatilor prestatoare de servicii funerare iar acest Cod Etic sa-l implementam la nivel national ca o Cartã a Bunelor Practici.
Ceea ce am demarat deja vom continua si anume lobby sustinut prin formularea de programe si propuneri cu caracter punctual in relatia deschisa pe care o avem cu Federatia Europeana a Serviciilor Funerare.Ne aratam disponibilitatea de a acorda oricand consultanta pentru public dar si pentru autoritati in masura experientei si a expertizei proprii mai ales ca noi avem deja un for pentru exprimarea ideilor si experientelor acumulate.
Vom incerca sa dezvoltam un fond de cunostinte in legatura cu practica de cea mai buna calitate adresata defunctului in ceea ce priveste tanatopraxia sau imbalsamarea.Ne aratam deschiderea de a colabora cu alte federatii si asociatii atat timp cat principalul scop este respectarea legii.
Cunoaște Echipa de conducere ASF
Conducerea Asociației Serviciilor Funerare este formată din profesioniști dedicați care acționează cu responsabilitate, implicare activă și o viziune clară pentru dezvoltarea și reprezentarea demnă a industriei funerare din România. Prin deciziile luate și direcțiile strategice propuse, aceștia contribuie la consolidarea unei comunități unite, în sprijinul tuturor membrilor ASF.
Mai jos, poți descoperi componența actuală a echipei de conducere: președintele, vicepreședinții și ceilalți membri care coordonează activitatea Asociației și susțin proiectele desfășurate la nivel național.

Cristea Andrei
Președinte
Activează în sectorul serviciilor funerare complete și contribuie activ la dezvoltarea industriei funerare din România, prin promovarea unor servicii de calitate și susținerea unui cadru legislativ coerent.
El este dedicat unei viziuni clare: servicii funerare accesibile, demne și organizate unitar la nivelul întregii țări.
În cadrul Asociației Serviciilor Funerare, are ca obiectiv întărirea relațiilor dintre membrii Asociației și dezvoltarea unui cadru funcțional și coerent pentru întreaga industrie funerară din România.
Este inițiatorul Târgului Expo Funeral Alba Iulia, primul eveniment de profil organizat în România de către o asociație profesională din domeniul funerar, dedicat promovării transparenței, colaborării și inovației în industrie.

Zelch Ervin
Vicepreședinte
Implicat activ, începând cu anul 2016, în asociațiilor de profil, având ca obiectiv principal dezvoltarea și modernizarea sectorului funerar din România, precum și alinierea acestuia la standarde legale și etice înalte.
Formarea academică a domnului Ervin include absolvirea Seminarului Teologic Ortodox și a Facultății de Teologie Ortodoxă, iar în prezent este student al Facultății de Medicină.
Este tanatopractor și formator în domeniul tanatopraxiei, activități care completează expertiza sa profesională și contribuie la dezvoltarea unui cadru reglementat și profesional în domeniul serviciilor funerare.

Ardelean Dan
Vicepreședinte
Este un susținător constant al implementării tanatopraxiei în România, iar încă din 2011 militează pentru integrarea acestei practici în mod legal și organizat. În anul 2016, a participat oficial, în calitate de specialist, alături de echipa de lucru din cadrul Ministerului Sănătății, la procesul de remediere a cadrului legislativ privind H.G. 741.
De asemenea, s-a implicat activ în colaborarea cu Institutul Național de Medicină și Științe Sanitar-Veterinare (INMSS) pentru formarea tanatopractorilor în România – un pas esențial în profesionalizarea acestui domeniu.
Împreuna cu soția sa, Violeta Ardelean, s-au reîntors în țară după 20 de ani, în scopul de a participa la dezvoltarea acestui domeniu de activitate, de a-l contura, de manieră a putea lucra în siguranță atât din punct de vedere tehnic cât și în ceea ce privește partea economică și a protejării investițiilor prestatorilor reali de servicii funerare. Aceste convingeri i-au determinat să se alăture Asociației Serviciilor Funerare.
În prezent, familia Ardelean administrează o Casă Funerară în România, oferind servicii funerare complete și consultanță, fiind implicați activ în promovarea unui sistem funerar transparent, reglementat și modern, în sprijinul prestatorilor și al familiilor îndoliate.

Văduva Bogdan
Vicepreședinte
Societatea a fost înființată în anul 2001, s-a făcut cunoscută pe plan intern și internațional prin reclama „VREI,NU VREI ,TOT LA NOI AJUNGI „. Încă de la început și-a dorit să ofere servicii funerare complete și de calitate, motiv pt care a participat la specializări și schimburi de experienta.
Domnul Văduva lucrează la cel mai important proiect de pana acum al societății și anume construirea unui „CIMITIR UMAN MULTICONFESIONAL”.
Este membru fondator al asociației de profil și dorește si mediteze la îmbunătățirea legislației și respectării acesteia.

Pasztor Marta
Vicepreședinte
Coordonează integral activitatea companiei, oferind servicii complete și sprijin familiilor în momente dificile.

Sîrbu Ionuț
Secretar
Fiind licențiat al Facultății de Medicină, a avut curajul și motivația de a înființa un serviciu privat de ambulanță – o realizare profesională majoră, care a completat activitatea funerară prin serviciile de constatare și eliberare a certificatului medical constatator al decesului, în conformitate cu prevederile legale.
Experiența sa acumulată în cei 24 de ani de îmbălsămări, cosmetizări și pregătiri ale corpurilor a fost consolidată prin aprofundarea tanatopraxiei, cu ajutorul a doi formatori veniți din Franța. Aceștia au contribuit semnificativ la conturarea unei curricule de pregătire în acest domeniu la nivel național. Datorită acestei colaborări și mentoratului oferit de somitatea în științele medicale, diplomatul francez Dan Ardelean, poate afirma astăzi că are împlinirea profesională de a desfășura toate serviciile dedicate persoanelor decedate – reunite sub denumirea științifică de tanatopraxie – cu etică și empatie deplină față de aparținătorii acestora.
El are convingerea că în prezent prestatorii autorizați de servicii funerare din România pot atinge un nivel profesional mult mai înalt, iar împreună pot contribui la ridicarea standardelor din acest domeniu.

Dodu Cătălin
Cenzor
În 2015, a inaugurat în mod simbolic o clopotniță în curtea Casei Funerare, un element unic, menit să accentueze solemnitatea locului.
Implicat activ în organizarea profesională a domeniului funerar, societatea sa este membră a Federației Europene a Serviciilor Funerare (EFFS) din anul 2014.
În 2019, Cătălin Dodu a fost ales auditor al EFFS, funcție pe care o deține și în prezent, aflându-se în cel de-al treilea mandat. A participat la ședința fondatoare a ASF din februarie 2020, fiind autorul Statutului și Actului Constitutiv al Asociației, precum și al Codului de Etică redactat în 2021.
Cu o experiență de peste 20 de ani în activitatea asociativă, îndeplinește în prezent cel de-al doilea mandat în calitate de cenzor al ASF.